duminică, 10 aprilie 2016

De unde atata echilibru?

Imi plac pragmatismul bunicii mele, intelepciunea si complexitatea firii ei.
Nu stiu cum se face dar stie foarte clar, asemenea unui clarvazator, rezultatele actiunilor noastre cu o precizie intimidanta. Aproape ca nu-ti vine sa mai incerci ceva. Trec anii, incercam ceva nou si mereu se dovedeste ca spusele ei trasate in cateva expresii directe, transante, dar cuprinzatoare devin fapte. Perspectiva asupra vietii pe care ea mi-o ofera este o lectie scumpa, pentru care as plati mult daca as merge la un curs de dezvoltare personala sau la psiholog.
Parintii locuiesc in acelasi oras cu bunica mea, la doar cateva strazi distanta. Cea mai recenta vizita la ea a fost atat de placuta si de autentica incat zambesc sistematic cand mi-o amintesc. Intru in curte (impreuna cu mama) cu bucuria de a o vedea pe bunica, cu dorinta de a-i face update pe detaliile vietii mele, sa aflu cum se simte, regretand ca ajung destul de rar acasa. O gasim in bucatarie servind masa de dimineata si ii spunem ca o asteptam in curte, unde si-a instalat o masa generoasa. Era o dimineata de primavara cu mult soare si am vrut sa profitam de vremea frumoasa ramanand afara. Atat eu cat si mama verbalizam la unison ca o asteptam pe bunica sa termine, povestim cateva minute cu ea si plecam la treaba noastra.
Trec 10 minute si vedem ca se ridica de la masa si pleaca. Discutam intre noi si suntem convinse ca s-a dus sa se-ncalte, urmand sa vina sa ne intampine.
Trec alte 10 minute, o strigam ''Hai, mamaie, ca trebuie sa plecam, am trecut intr-o vizita scurta si tu nu iesi sa ne vezi?!'' Mamaia nu raspundea. Mai trec 10 minute si apare in prag, aranjandu-si tinuta si parul: ''Ma scuzati insa nu eram pregatita, am fost sa-mi schimb capotul si sa ma dau cu crema pe fata.  Acum sunt pregatita sa va primesc.''
Spuneti voi daca nu este delicioasa?! Intr-adevar era cam dimineata si este in natura firii ei sa-si arate respectul in orice ipostaza, chiar si in cea familiala.

Este atat de feminina, puternica si usor teatrala, exact cum ii sta mai bine unei femei! 

Daca nu ar fi atat de feminina nu ar exprima atat de frumos fragilitatea firii umane.
Daca nu ar fi atat de puternica nu mi-ar fi dat un exemplu demn de urmat.
Daca nu ar fi fost usor teatrala, cum ar fi manevrat atat de bine, pentru cauze nobile, vointa bunicului meu? :)

A ramas fidela felului ei de-a fi si nu s-a schimbat chiar daca nevoile celorlalti o cereau. De aceea o admir atat de mult.



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Trimite-mi părerea ta cu privire la acest subiect!


I am digitally distinct! Visit onlineIDCalculator.com
>